Новини

Як вибрати велосипед в 2024 році?

Як вибрати велосипед у 2024?

Для початку потрібно розібратися в трендових видах велосипедів у 2024 році які ми можемо розглянути, та для яких задач вони створені, після цієї статті Вам буде легше зрозуміти що вам ближче до душі. В даному переліку не всі можливі варіанти, насправді їх більше, але ми розглянемо самі поширені:

  • Триатлон
  • Шосе
  • Гравійний
  • Байкпакінг
  • Циклокрос
  • Гірський велосипед [MTB]
  • Ендуро
  • Даунхіл

Види велосипедів розміщенні від дорожніх до гірських які мають різні технічні характеристики, щоб спускатися з гір та долати екстремальні трампліни та навантаження. В наступних статтях ми продовжимо розбирати класи велосипедів та детальніше розкажемо як підібрати байк до вашого росту і не тільки, на які технічні харектеристики слід звернути увагу.

5th Military World Games, Rio de Janeiro

Чому це подобається людям

Тут є лише ви, ваш велосипед і дорога перед вами, а мета проста – дістатися з точки А в точку Б якнайшвидше.

“Тріатлон – це весело, бо ти їдеш швидше за всіх”, – каже Олексій Вермюлен, який брав участь у гонках Світового туру в Європі, а потім повернувся в США, щоб займатися на гравійному байку та бездоріжжям, і недавно посів друге місце у перегонах Leadville 100.

“Коли ти сидиш на велосипеді для тріатлону і знаходишся в такому аеродинамічному положенні, то отримуєш додаткові 5-6 км/год швидкості. Ти дивишся на свій велокомп’ютер і дивуєшся, що їдеш настільки швидко”.

Найбільша проблема

“Найбільша складність в триатлоні – це знайти достатньо зручне положення, яке при цьому зберігало б аеродинамічні властивості, і залишатися в ньому протягом тривалого часу”, – каже Вермюлен.

Велосипеди для індивідуальної гонки створені для швидкості, а не для комфорту, тому ви будете низько нахилятися над кермом, і ваша спина і підколінні сухожилля будуть працювати набагато інтенсивніше, ніж на шосейному велосипеді.

“Щоб підібрати оптимальне положення, потрібно багато спроб і помилок, і доведеться змиритися з тим, що воно може бути не таким зручним, як хотілося б”, – каже Вермюлен.
Він також додає, що через таке незручне положення тіла після їзди на подібному велосипеді можна очікувати різні болісні відчуття.

Найкраща порада по тренуваннях

“Витрачайте час у позиції тайм-тріалу на гончій швидкості – сильні навантаження повністю змінюють відчуття від цієї позиції”, – каже Вермюлен. “Намагайтеся провести хоча б кілька заїздів в такій позиції на гончому темпі на відстані, рівній тій, на яку ви націлюєтеся”.

Найкращі поради по перегонах

Все в темпі. Випробування на час складні тим, що в них немає групи, з якою потрібно триматися, ви повністю залишаєтеся самі собі. Таким чином, в недосвідченості можна занадто сильно розганятися або залишити занадто багато енергії вже до кінця перегонів.

“В вас повинна бути стратегія для визначення темпу, незалежно від того, чи дивитеся ви на свій власний час на аналогічній відстані чи на результати людей приблизно вашого рівня”, – каже Вермюлен.
“Я вважаю, що найбільша проблема для мене полягає в тому, що я зазвичай починаю занадто сильно вкладатись, а потім розумію, що не можу утримати цей темп весь час”. Збільшуйте темп на тренуваннях, щоб максимально використовувати його в день змагань.

Чому це подобається людям

“Шосейні гонки та велоспорт завжди означають об’єднану команду”, – відзначає Вермюлен. Незалежно від того, чи є ви професійним гонщиком, берете участь у перегонах у складі місцевої клубної команди або просто берете участь у групових поїздках, у шосейних перегонах головне – це люди, які вас оточують.

“Шосе дозволяє налагоджувати стосунки дружби з товаришами по команді та людьми, з якими ви регулярно їздите, і ви дійсно можете допомагати один одному”, – додає він.

Найважливіше завдання

Шосейна їзда та перегони є вельми технічними й залежать від групових навичок. Навіть якщо ви можливо фізично міцні внаслідок важкої роботи в тренажерному залі, вміння триматися за іншим гонщиком, плавно проходити повороти, безпечно підійматися або спускатися з гори так само важливо (якщо не важливіше).

“Я помітив, що люди не приділяють достатньо часу вдосконаленню навичок”, – каже Вермюлен. “Але для того, щоб гонка і навіть групова поїздка по шосе були цікавими та безпечними, потрібен певний рівень вмінь”.

Почніть з початківців місцевих групових поїздок – навіть якщо у вас дуже високий FTP (функціональна порогова потужність) на Zwift – це хороше місце для вдосконалення навичок їзди на свіжому повітрі.

Найкраща порада по тренуваннях

“Катайтеся по новим місцям хоча б раз на тиждень”, – каже Вермюлен. Якщо ви плануєте взяти участь у гонках або поїхати з новою групою, вміння легко орієнтуватися на новому відрізку дороги – чудова навичка”.

Крім того, нові маршрути змушують вдосконалювати кути поворотів, нахили, спуски й нові “веселі” сюрпризи, такі як яма, від якої доводиться ухилятися в останню мить.

“Нові траси змушують звертати увагу на свої навички та на те, що відбувається перед вами, порівняно з місцевими дорогами, по яким можна їздити, з закритими очима”, – говорить Вермюлен.

Найкращі поради по перегонах

Шосейні перегони цікаві лише в тому випадку, якщо ви знаходитесь в групі, а якщо вас викинули з хвоста пелотону, то день перегонів буде довгим і самотнім.

“Намагайтесь досягти такого рівня, коли ваші навички будуть достатньо високого рівня, щоб залишатися за кермом та почувати себе комфортно (під час драфтинга), оскільки інакше буде набагато важче, якщо ви не зможете комфортно сидіти на чиємусь кермі”, – каже Вермюлен.

Чому це подобається людям

“Спробувати себе на гревелі – це саме те, що всі хочуть спробувати”, – каже Вермюлен.

“Можна просто їхати й розважатися, попиваючи пиво з друзями під час зупинок, або можна мчатися з усієї сили. Думаю, саме тому так багато людей перейшли на гравійний велосипед: тут набагато менше напруги, ніж на шосе, з усіх боків”.

Найскладніше завдання

Гравійний байк може бути технічно складним, якщо Ви орієнтовно розумієте за скільки часу пройдете 80 кілометрову ділянку на шосейнику за рахунок сталої швидкості якої дотримуєтесь, то на гравійному велосипеді точно знати за скільки часу Ви пройдете тих самих 80км – складно прорахувати, адже нові тропи можуть застати зненацька своїми крутими схилами, підйомами та кам’янистими ділянками.

“Найбільша проблема, з якою стикаються люди під час гравійної їзди, – це вибір дистанції, що відповідає їхнім навичкам та здібностям”, – каже Вермюлен.

“Я думаю, що зараз існує тенденція, що довше – це краще, але це не так. Ви хочете вибрати таку протяжність ділянки, щоб вона була складною, але при цьому не викликала відчуття втомленості”.

Найкраща порада по тренуваннях

Ваш гравійний велосипед може виглядати як шосейний, але це не так: це зовсім інший апарат, особливо якщо йдеться про шини. Зараз на ринку представлено багато різних типів гравійних покришок, які варіюються від близьких до шосейних до схожих на MTB-гуму 1995 року.

Залежно від того, по якому гравію ви їдете, різні шини будуть краще підходити для різних ситуацій.

“Будь-яка ділянка стає набагато цікавішою при правильному виборі покришок та тиску в них”, – каже Вермюлен.

“Вивчайте свої покришки, навчіться їх міняти та ремонтувати, щоб бути готовим до того, що щось піде не так. Набагато цікавіше робити це під час тренувань, ніж намагатися розібратися під час перегонів”.

Найкращі поради по перегонах

“Спостерігайте, куди ви їдете і що їсте”, – каже Вермюлен.

“Іноді легко заблукати, адже в деякі моменти гонки ви можете їхати самотньо. Також легко не доїсти, якщо ділянка нерівна, і після того, як ви зламаєтесь, насолоджуватися днем буде набагато складніше”.

Він рекомендує передчасно вивчити карту ділянки. Більшість гонок мають GPX-файли, які можна завантажити, і на них є інформація про рельєф, ключові повороти та розміщення пунктів допомоги на дистанції.

Вермюлен зауважує, що, окрім знання дистанції гонки, обов’язково треба перевірити профіль висоти:

“У гравійних гонках часто буває багато перепадів висот, і це може повністю змінити тривалість гонки, а отже, і кількість енергії, яку вам знадобиться витратити”.

Чому це подобається людям

Це можливість вивчати нові місця, і, за словами чемпіона світу з треку та експерта з велоспорту на витривалість Ештона Лембі, це також можливість подорожувати у соло режимі, маючи при собі все необхідне, наче ви перебуваєте на власному космічному кораблі.

Найбільша проблема

Якщо вам подобається ідея велопоходів, ви можете це зробити при обмеженому бюджеті. Але обладнання може виявитися незрозумілим і дорогим, якщо ви хочете мати повністю оснащений велосипед. Дорогими можуть бути багажники та різні сумки для велосипедів. І, звісно ж, це все може призвести до того, що ви захочете придбати новий, потужніший велосипед, а не намагатися прикріпити великі сумки до свого шосейного велосипеда з аеродинамічним карбоном.

Найкраща порада по тренуваннях

Не дивіться на свій темп – просто насолоджуйтеся поїздкою.

По-перше, якщо ви тягнете за собою усе своє спорядження, це буде навантажувати велосипед, і ви будете їхати повільніше, ніж зазвичай, по-друге, ви їдете на велосипеді не для того, щоб швидко дістатися з одного пункту призначення в інший.

Думайте про байкпакінг відносно до пішого туризму або бігу по тропах. Піший туризм передбачає зупинки для перекусу, відпочинку, коли ноги втомлені, при цьому Ви насолоджуєтесь пейзажами. Велотуризм повинен бути таким самим.

Найкращі поради по перегонах

Байкпакінг, як правило, не проводиться у форматі перегонів, хоча є кілька триваліших змагань, таких як Flint Hills Ultra, в якому нещодавно переміг Лембі, і які передбачають від 5 до 10 днів у дорозі на велосипеді.

Якщо ви збираєтеся взяти участь в подібній гонці, то попереднє планування та максимальна матеріально-технічна підтримка – це все. Не варто розраховувати на те, що поповнення запасів їжі та води буде простим – для цього на маршруті повинні бути вказані зупинки.

Чому люди його полюбляють

“Циклокрос – це чудовий колективний вид спорту через свою дуже соціальну природу”, – говорить Еллен Нобл, яка в 2017 році завоювала срібло на чемпіонаті світу з циклокросу серед спортсменок до 23 років. З того часу вона переключилася на гірський велосипед, але залишається відданою циклокросу.

“Тут завжди є глядачі і люди, які вболівають за вас, навіть якщо ви берете участь у першій гонці дня. Крім того, це дуже зручний формат для новачків, оскільки перед вами дуже коротка дистанція, яку ви проїжджаєте по колу, і немає потреби триматися в групі”.

Найважче завдання

Траси циклокросу – це дивний гібрид доріг, трави, бездоріжжя та таких перешкод, як пісок, глибокі ями та бар’єри, які вимагають від більшості гонщиків постійного перенесення велосипеда на руках, перш ніж вони знову опиняться на іншому боці.

“Найбільша складність в циклокросі – це зрозуміти, як злізти з велосипеда і зручно нести його через різні елементи, а потім швидко продовжити рух”, – говорить Нобл.

“Дуже легко заплутатися, особливо на початку!”

Кращі поради з навчання

“Не поспішайте”, – каже Нобл. “Вчіться розбиратися, переналаштовуватись, проходити повороти та орієнтуватися на різних типах місцевості, а не намагатися розвивати швидкість або проїхати завдяки м’язам. Більшості гонщиків в циклокросі не потрібно турбуватися про те, як стати швидшими, їм треба турбуватися про те, як стати більш плавними і вдосконалити техніку”.

Кращі поради на перегонах

“Не починайте занадто різко, щоб не закопати себе в яму на залишок гонки”, – каже Нобл. Старт в циклокросі може бути безглуздим, і хоча ви хочете почати швидко вкатувати, важливо не зазнати фіаско ще до першого повороту.

Новачкам слід починати більш консервативно і поступово збільшувати швидкість по мірі освоєння гонок. “У циклокросі, коли ви починаєте робити помилки, вони поглиблюються”, – додає Нобл.

Яна Беломоїна
Яна Беломоіна Чемпіонат Європи 2017

Чому люди його полюбляють

“Існує широкий спектр того, що можна вважати гірським велосипедом: ви можете проїхати по вузькій асфальтованій доріжці біля вашого будинку, або вирушити у беккантрі по синглтрековим трасам з великими можливостями”, – каже Нобл.

Найбільша проблема

“Велосипед може бути трохи складним для людей, так само як і пошук місць для катання і планування маршрутів, з яких можна розпочати”, – каже Нобл.

“Спочатку це може трошки налякати, особливо якщо ви вперше вирушаєте в ліс по стежках”.

Кращі поради з тренувань

Скористайтеся такими додатками, як TrailForks або AllTrails (або їхніми аналогами), які містять карти трас, призначених саме для гірського велосипеда, і шукайте траси, відповідні вашому рівню підготовки: зелені – для новачків, сині – для середнього рівня, чорні бриліанти – для експертів.

Новачкам велосипедистам Нобл радить працювати над невеличкими деталями, щоб досягти великих успіхів.

“Дивовижно, наскільки краще можна опанувати навички катання на гірському велосипеді на тих ділянках, які вже добре освоєні”, – каже Нобл. Невеличка паличка на стежці, яку ви зазвичай перетинаєте? Використовуйте її як можливість попрактикувати зняття ваги з переднього колеса, щоб при зустрічі з бревном трошки більшого розміру знати, як з ним справитися. І завжди, завжди, дивіться туди, куди ви хочете їхати, а не на землю прямо перед собою, – каже Нобл.

Кращі поради на перегонах

“На перегонах гірських велосипедів я відчуваю психологічне виснаження раніше, ніж фізичне”, – каже Вермюлен.

“Звертайте увагу на це відчуття: небезпечно намагатися підняти темп, коли ви морально виснажені, оскільки так набагато легше зробити помилку. Вам потрібно знайти той рівень навантаження, який ви зможете витримати протягом всього заїзду”.


Чому люди полюбляють цей вид спорту

Перегони ендуро включають в себе швидкі спуски, а між ними необхідно проїжджати “переходи”, які можуть включати в себе безліч підйомів… Але вам не треба поспішати!

“Ви їдете по дуже цікавим і технічним трасам, що, на мій погляд, саме по собі дуже весело”, – каже Нобл.

“Гонки в стилі ендуро цікаві, передусім тим, що вони можуть бути дуже об’ємними. Між спусками немає часових відрізків, тому між кожним відрізком ви можете кататися з друзями. Ви можете ставитися до цього як серйозно, так і несерйозно, і все одно чудово проведете день в компанії інших чудових людей”.

Найскладніше випробування

Окрім технічних особливостей та навичок, необхідних для плавного спуску з гори, потрібно вміти підніматися на велосипеді. “Більшість гонок включають в себе досить тривалі переходи”, – каже Нобл.

“Ви хочете бути в такій формі, щоб мати змогу робити ці переходи і не бути настільки виснаженим, щоб було важко відновлюватися між кожним заїздом”.

Кращі поради з тренувань

На додаток до вдосконалення навичок шляхом реального спуску з гори на технічному рельєфі, Нобл каже, що дуже корисно регулярно їздити в гору. “Чим легші переходи, тим більше енергії у вас залишиться на справжні відрізки з таймером”, – каже вона.

Кращі поради на перегонах

Перш за все, зробіть розвідку траси – проїжджайте по реальній трасі перед днем гонки, щоб побачити різні особливості та перешкоди, з якими вам доведеться стикнутися. Найгірше, що ви можете зробити, – це вирушити на ділянку ендуро, не маючи уявлення про те, що чекає вас на трасі.

“Проблема в тому, що кількість кіл які ви можете пройти, обмежена”, – каже Нобл. “Це може бути дуже важко для людей, які намагаються запам’ятати 5-6 етапів. Ви не зможете запам’ятати все, але, проїжджаючи кожен етап, звертайте увагу на ті моменти, які можуть завдати великої шкоди, якщо ви їх не помітите”. Зробіть кілька нотаток щодо кожної траси, коли завершите попередню підготовку, і тоді ви зможете повернутися до них безпосередньо перед початком заїзду!

Чому люди полюбляють цей вид спорту

“Даунхіл – це круто, оскільки ви можете їхати дуже швидко на супер-пупер потужному велосипеді”, – каже Нобл.

“Крім того, він дуже короткий: ви справляєтеся всього за кілька хвилин. Є багато різних способів з’їхати з гори, і у вас є тільки один шанс це зробити”.

Нобл також любить те, що, оскільки це лише один спуск, під час тренування у неї є час дійсно працювати над невеликими частинами траси і зрозуміти, де можна виграти мілісекунди на певних поворотах чи у певних ділянках.

“Мені подобається розбивати трасу на частини і думати: “Якщо я пройду цей поворот так, це буде швидше… і як це підготує мене до наступного повороту?””, – каже вона.

Найбільша проблема

Очевидно, що основною перешкодою є сам велосипед, оскільки у більшості людей немає велосипедів для швидкісного спуску. Також самі велосипеди набагато важчі, ніж крос-кантрі чи трейл-маунтинбайки, і можуть здатися страшними.

“Але найбільша проблема – це сама траса, оскільки вона може бути дуже вбивчою”, – говорить Нобл. “Чесно кажучи, ви можете займатися цим видом спорту просто для задоволення, але для багатьох це буде занадто технічно і відразливо”.

Якщо ви хочете брати участь в даунхілі, але раніше цього не робили, шукайте трасу, яку вважають “комфортною для новачків”, і спочатку проведіть хоча б один день або два в даунхіл-парку, просто катаючись для задоволення.

Найкращі поради з тренувань

Крім реального спуску з гори в велопарку, Елен Нобл також відзначає важливість розвитку загальної сили та нарощування м’язів у тренажерному залі. “Катання настільки інтенсивне, що на кожному колі доводиться виконувати сотні віджимань”, – підкреслює Елен. Важливо розвивати достатню силу, щоб впоратися з тим, що траса кидає вам, особливо коли ви їдете на важкому велосипеді. Нобл також підкреслює, що зміцнення м’язів сприяє кращій готовності організму до фізичних навантажень і може зробити його більш гнучким і захищеним.

Найкращі поради для перегонів

“Візуалізуйте успіх і, звісно ж, не пропускайте розминку”, – каже Нобл. Візуалізація успіху може допомогти вам психологічно готуватися до гонки, уявляючи себе успішним і впевненим в кожному повороті та спуску. Також важливо проводити розминаючі вправи перед гонкою, щоб підготувати м’язи та суглоби до інтенсивного фізичного навантаження. Це допоможе уникнути можливих травм і підвищить вашу готовність до перегонів.

“Огляньтесь довкола і зробіть кілька заїздів по іншій трасі, перед тим як вирушити на гонку”, – підкреслює Нобл.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *